منتدى مدارس عبد الرحمن فقيه النموذجية بمكة المكرمة
مرحبا زائرنا الكريم بمنتدى مدارس عبد الرحمن فقيه النموذجية
بحـث
 
 

نتائج البحث
 

 


Rechercher بحث متقدم

تصويت

ما رأيكم في المنتدى ؟

91% 91% [ 10 ]
9% 9% [ 1 ]
0% 0% [ 0 ]
0% 0% [ 0 ]

مجموع عدد الأصوات : 11

المواضيع الأخيرة
» رابط الموقع الخاص بالبرامج
الإثنين 30 أبريل 2018, 10:02 pm من طرف ابراهيم

» التعلم الاجرائي الشرطي
الخميس 26 أبريل 2018, 6:12 am من طرف عماد الدين مصطفى

» التعلم الكلاسيكي الشرطي
الخميس 26 أبريل 2018, 6:06 am من طرف عماد الدين مصطفى

» سلوكات الحيوان
الخميس 26 أبريل 2018, 6:04 am من طرف عماد الدين مصطفى

» أثر الانقراض عل البيئة
الخميس 26 أبريل 2018, 6:01 am من طرف عماد الدين مصطفى

» الاستعداد للاختبارات
الأحد 08 أبريل 2018, 2:35 pm من طرف أشرف خليفة

» الجاذبية الأرضية
الثلاثاء 20 مارس 2018, 2:30 pm من طرف أشرف خليفة

» أمثلة النسبة والتناسب القرآنى
الأحد 18 مارس 2018, 10:59 am من طرف احمد بلبل

» أمثلة القسمة القرآنية
الخميس 15 مارس 2018, 10:24 am من طرف احمد بلبل

المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 4 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 4 زائر

لا أحد

[ مُعاينة اللائحة بأكملها ]


أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 56 بتاريخ الخميس 27 أبريل 2017, 10:17 am
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع

أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر

احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 345 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو عبدالرحيم الندوي فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 4062 مساهمة في هذا المنتدى في 1523 موضوع
أفضل الأعضاء الموسومين

مايو 2018
الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

اليومية اليومية

How to Teach Long Division

اذهب الى الأسفل

How to Teach Long Division

مُساهمة من طرف ahmadalmenshawy في الخميس 16 فبراير 2017, 10:03 am

[right][center][left][left][left]In this article I explain how to teach long division in several steps. Instead of showing the whole algorithm to the students at once, we truly take it "step by step".

Before a child is ready to learn long division, he/she has to know:

multiplication tables (at least fairly well)
basic division concept, based on multiplication tables
(for example 28 ÷ 7 or 56 ÷ Cool
basic division with remainders (for example 54 ÷ 7 or 23 ÷ 5)

One reason why long division is difficult

Long division is an algorithm that repeats the basic steps of
1) Divide; 2) Multiply; 3) Subtract; 4) Drop down the next digit.

Of these steps, #2 and #3 can become difficult and confusing to students because they don't seemingly have to do with division—they have to do with finding the remainder. In fact, to point that out, I like to combine them into a single "multiply & subtract" step.

To avoid the confusion, I advocate teaching long division in such a fashion that children are NOT exposed to all of those steps at first. Instead, you can teach it in several "steps":

Step 1: Division is even in all the digits. Here, students practice just the dividing part.
Step 2: A remainder in the ones. Now, students practice the "multiply & subtract" part and connect that with finding the remainder.
Step 3: A remainder in the tens. Students now use the whole algorithm, including "dropping down the next digit", using 2-digit dividends.
Step 4: A remainder in any of the place values. Students practice the whole algorithm using longer dividends.

ahmadalmenshawy

عدد المساهمات : 11
نقاط : 883
شكر و تقدير : 5
تاريخ التسجيل : 25/01/2016

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: How to Teach Long Division

مُساهمة من طرف شادي شعبان علي في الثلاثاء 02 مايو 2017, 3:16 pm

مجهود رائع ومميز
avatar
شادي شعبان علي
عضوية ماسية
عضوية ماسية

عدد المساهمات : 700
نقاط : 1302
شكر و تقدير : 11
تاريخ التسجيل : 19/12/2016

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى